• Alltid säker betalning
  • Autentiska biljetter
  • 120% köpgaranti

Köpguide

Om Worldticketshop

  1. Är biljetterna som jag köper riktiga biljetter?
  2. Är det lagligt att köpa och sälja biljetter?
  3. Har Worldticketshop någon koppling till några biljettföretag eller andra biljettorganisationer?
  4. Hur får du tag på dina biljetter?
  5. Hur hanteras mina personuppgifter?
  6. Ibland hör man om falska biljetter i media. Kan ni förklara detta?
  7. Varför är priset som jag betalar hos Worldticketshop högre än priset som står på biljetten?

Ditt konto

  1. Hur skapar jag en personlig profil?
  2. Jag har glömt mitt lösenord. Vad ska jag göra?
  3. Min profil fungerar inte längre. Vad ska jag göra?
  4. Vilka är fördelarna med att skapa en profil?

Biljettsökning

  1. Jag letar efter biljetter till ett evenemang som finns i listan på webbsajten. Varför kan jag inte köpa biljetterna?
  2. Jag letar efter biljetter till ett evenemang som inte finns i listan på webbsajten. Vad ska jag göra?
  3. Min betalning misslyckades. Kan jag beställa via telefon?
  4. Vad innebär ospecificerade biljetter?
  5. Var kan jag läsa om allmänna villkor och bestämmelser?
  6. Varför visar inte alla biljetter den exakta platsen på evenemangsplatsen och varför finns det inga platsnummer?

Köpa biljetter

  1. Är platserna på mina biljetter bredvid varandra?
  2. Hur betalar jag för mina biljetter?
  3. Jag vill beställa biljetter, men jag ser att det är olika priser för samma typ av biljetter, hur kommer det sig?
  4. Jag vill köpa fotbollsbiljetter. Vad är det för skillnad mellan hemma- och bortasektion?
  5. Kan jag annullera min beställning?
  6. Kan jag även köpa rullstolsplatser?
  7. Kan jag även köpa VIP-biljetter?
  8. Min beställning behandlas, vad innebär det?
  9. När blir min beställning slutgiltig?
  10. Vad innebär köpgarantin?
  11. Varför måste jag betala service-/transaktionskostnader?
  12. Varför ombeds jag att skicka en kopia av ett ID-kort eller en faktura?
  13. What are the most common ticketcategories used on Worldticketshop and what do they mean?

Ta emot biljetter

  1. Det datum då mina biljetter skulle skickas har ändrats, vad gör jag?
  2. Hur kan jag begära pengarna tillbaka under köpgarantin?
  3. Hur kan jag se status för min beställning?
  4. I min beställningsbekräftelse står det att vissa biljetter endast kan delas ut lokalt, vad gör jag?
  5. Jag försöker följa min försändelse via Spåra din beställning, men det finns ingen information om mina biljetter, vad ska jag göra?
  6. Jag har fått ett mejl angående leveransen av mina biljetter, men det är bara två arbetsdagar kvar tills evenemanget äger rum och jag har fortfarande inte fått mina biljetter, vad ska jag göra?
  7. Jag har fått ett mejl där jag ombeds att ange en lokal leveransadress, varför?
  8. Jag har fått ett spårningsnummer, vad kan jag göra med det?
  9. Jag har köpt biljetter till ett evenemang utomlands, när får jag biljetterna?
  10. Jag har köpt fotbollsbiljetter, när får jag mina biljetter?
  11. Jag inser att någon måste signera mottagandet av biljetterna, men jag kommer inte att vara hemma hela dagen, vad gör jag?
  12. Kan jag ändra leveransadressen för mina biljettförsändelser?
  13. Kan jag även hämta mina biljetter?
  14. Kan ni även leverera mina biljetter till mitt arbete?
  15. När kommer jag att få biljetterna?
  16. På mitt konto anges det att beställningen är avslutad, men varför har jag inte fått några biljetter?
  17. UPS har redan försökt att leverera mina biljetter tre gånger, men jag var inte tillgänglig. Var är mina biljetter?
  18. Vad innebär olika statusangivningar för min beställning?

Andra frågor

  1. Are there any special security measures for high risk football matches?
  2. Hur kan jag lämna in ett försäkringsanspråk under Worldticketshop TicketCover?
  3. Ingår moms i försäljningspriset?
  4. Jag har fått fel biljetter, vad gör jag?
  5. Jag har fått mina biljetter men ett annat namn är skrivet på dem, hur kan det komma sig?
  6. Jag har inte fått någon beställningsbekräftelse, vad gör jag?
  7. Jag har köpt biljetter till ett evenemang som skjutits upp.
  8. Jag har köpt biljetter till ett evenemang som ställts in, vad gör jag?
  9. Jag har problem med att betala biljetterna på webbsajten, vad gör jag?
  10. Kan jag betala biljetterna via banköverföring?
  11. Kan jag byta biljetterna?
  12. Kan jag få rabatt om jag gör flera beställningar?
  13. Tyvärr kan jag inte åka till evenemanget eftersom jag är sjuk och blir tvungen att ändra mina planer i sista minuten, kan jag returnera biljetterna?
  14. Vad händer om jag tappat bort mina biljetter eller om de blivit stulna?
  15. Varför ombads jag att skicka en kopia av mitt ID-kort eller betalkort?
se Worldticketshop Sverige
Worldticketshop i Europa
valuta: